לא מוותרים על כושר? מעולה, אבל אל תשכחו גם את התזונה


אם גם אתם סטודנטים שלצד עבודות הגשה, מבחנים ושלל ההתחייבויות שיש לכם בתקופה הזו, מקפידים לשלב באופן קבוע כושר גופני בשגרת החיים ולא מוותרים על אף אימון, אתם יכולים בהחלט להיות גאים בעצמכם. תקופת הלימודים היא תקופה מאתגרת, כזו שמאופיינת בלוח זמנים צפוף ולפעמים בקושי להכניס את כל מה שחשוב לחיים, ואם מבחינתכם הכושר הגופני זה עניין שלא מוותרים עליו, זה בהחלט דבר חיובי. יחד עם זאת, בשל העומס הזה, דווקא סטודנטים שמתאמנים על בסיס קבוע שוכחים את אחד הדברים החשובים, זה שבלעדיו הרבה פעמים קשה להפיק תועלת אמיתית מהאימונים והוא תזונה נכונה שתשלים את החלק של הכושר הגופני. אם אתם מרגישים שגם אצלכם מדובר בנקודת תורפה מסוימת ומבינים שעם תזונה נכונה ומתאימה אפשר להפיק הרבה יותר מכל אימון, אנחנו רוצים לתת כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.


היעזרו בתוספי תזונה


לפני שנגע בטיפים בסיסיים לתזונה נכונה, אנחנו רוצים לדבר על אחת האפשרויות הנוחות והטובות שיותר לתת לגוף את מה שהוא צריך והיא שימוש בתוספי תזונה מסוגים שונים. פעמים רבות קשה להשיג את כל הרכיבים החיוניים דרך המזון וכך תוספי התזונה יכולים לסייע להשלמה. בפרט חשוב לדבר על רכיב הקולגן, חלבון מצוין שהגוף מפסיק לייצר אט אט אחרי גיל ההתבגרות ויש משמעות רבה עבור ספורטאים. אם אתם מחפשים תוסף איכותי מהסוג הזה, הכירו את תוסף קולגן בודי ליין המותאם במיוחד לספורטאים ומכיל את סוגי החלבון הספציפיים לחיזוק ושמירה על המפרקים, הגידים, רקמות החיבור והרצועות וכן מסייע לעלייה במסת השריר.


לא מוותרים על כושר? מעולה, אבל אל תשכחו גם את התזונה


מה לאכול לפני האימון?


חשוב להבין שהתזונה שלכם יכולה לסייע לכם להפיק יותר תועלת מהאימונים שלכם וזה נוגע למה שאוכלים לפני האימון, מה שאוכלים לאחריו ובאופן כללי התזונה שלכם בשגרה. לפני האימון מומלץ לאכול פחמימות שלאחר כמה שעות יהפכו בגוף לאנרגיה זמינה ויסייעו לכם לבצע את התרגילים השונים. עם זאת, צריך לדעת שיש פחמימות טובות יותר וטובות פחות. כך למשל, קמח לבן זה משהו שהוא מומלץ פחות ועדיף ללכת על פחמימות מלאות של קמח מלא, קמח שיפון ועוד. אם תקפידו על תזונה כזו לפני האימון בהחלט תרגישו את ההבדל עם אנרגיה מוגברת, לעומת הפחמימות הריקות שרק יעייפו אתכם.


מה לאכול לאחר האימון?


התזונה אחרי האימון היא חשובה לא פחות מהתזונה לפני והיא למעשה זו שתאפשר לשריר להיבנות ותהפוך את האימון לאפקטיבי באמת. הדבר הכי חשוב שאתם צריכים להחזיר לגוף זה החלבון שהוא אבן הבניין של השריר. את החלבון ניתן להשיג ממקורות שונים מן החי כמו עוף, בשר וביצים ואם אתם מקפידים על אורח חיים טבעוני חשוב לדעת שיש חלבון גם בקטניות מסוגים שונים כמו עדשים וקינואה. כמובן שאם אתם לא מצליחים להשיג את כמות החלבון הנדרשת אפשר תמיד להיעזר באבקות חלבון וכיום ניתן למצוא אבקות חלבון מסוגים שונים ואפילו אבקות חלבון טבעוניות לחלוטין. כמו כן חשוב מאד לזכור שלאחר האימון זה לא מספיק להחזיר לגוף רק את החלבון ויש להחזיר גם פחמימות, סיבים תזונתיים ושומנים.


ממה להימנע?


אנחנו ממליצים להימנע באופן כללי מהרבה סוכר, משקאות ממותקים, אוכל מטוגן ואוכל מעובד מכל סוג שהוא. בטווח הרחוק תגלו שזה יעזור לכם להוציא הרבה יותר מכל אימון וזה בכלל טיפ חשוב למי ששואף לחיות חיים בריאים יותר. בהצלחה בלימודים ובשגרת הכושר שלכם!