הסטרס עושה את שלו: איך מטפלים בנשירת שיער?

לחץ נפשי שמקורו בתקופת מבחנים, הגשות כמו גם עומס לימודים משפיע באופן משמעותי על השיער, בשל נשירה מוגברת שמקורה בלחץ ושיבוש המערכת החיסונית. כיצד תוכלו להתמודד עם הנשירה? על כך – בסקירה הבאה.


חווים סטרס כתוצאה מהלימודים? ובכן, יש לך השפעה על קצב נשירת השיער

תקופות לחוצות בחיים מהוות חלק בלתי נפרד מההתנהלות של כל סטודנט, וזאת בשל ההשפעה השלישית שיש על הבריאות והרווחה בעקבות הגשות מרובות, עומס בשעות הלימודים וכן חוסר יכולת להתרכז כתוצאה מעייפות מצטברת. למעשה, אם אתם חווים נשירת שיער מוגברת ולא מבינים מדוע, ניתן בהחלט לקשור את קצב הנשירה המואץ ללחץ. מחקרים רבים שנערכו בתחום הוכיחו באופן חד משמעי כי לרמות לחץ וחרדה גבוהות יש השפעה על מחזוריות קצב צמיחת השיער. בהתאם לכך, נוצר דילול שיער שיכול להתבטא בגושים גדולים של שיער שנושרים או בדילול משמעותי באזורים שונים בקרקפת. כסטודנטים שהמראה החיצוני חשוב להם, חשוב לדעת כי לניהול נכון של הלחץ יש חשיבות עצומה מבחינת היכולת להתמודד עם הנשירה אבל לא רק. החדשות הטובות הן שכיום ניתן לבצע רכישה של מוצרים שיוכלו לסייע בתהליך הטיפול, ובהתאם לכך ליצור מערך תומך שבמסגרתו מטפלים בנשירה באופן נקודתי ויעיל.

כיצד מטפלים בנשירה?

אם אתם חווים נשירת שיער וחשים ירידה בדימוי ובביטחון העצמי, אתם ממש לא לבד. מדובר בתופעה נפוצה שמתרחשת גם בגילאים צעירים וגם בגילאים מבוגרים, אולם המפתח ליצירת איזון וטיפול בנשירה טמון קודם כל בשורה של פעולות אותן נדרש לבצע. ראשית כל, שימוש במוצרים איכותיים המבוססים על מוצרים טבעיים כמו קפסולות להצמחת שיער, שמפו ומרכך ייעודים לנשירה וכן קצף אותו מחדירים לקרקפת באופן קל ופשוט יכולים לתרום מאוד לטובת טיפול בנשירה. נוסף לכך, רצוי להשתדל שלא לסרק את השיער כאשר הוא רטוב מאחר שהוא נוטה להישבר וכל משיכה של המסרק עלולה לגרום לנשירה מואצת עוד יותר, ובאופן כללי להימנע מטעויות נפוצות שנשים רבות עושות עם שיער רטוב. זאת ועוד, מומלץ שלא להשתמש במשך כל התקופה במוצרים מבוססי חום מאחר והם מגבירים את הנשירה ובמידה ואתם עדיין מעוניינים להשתמש בפן או מחליק, העדיפו להשתמש במוצר כמו ספריי מגן חום איכותי אותו ניתן לרכוש באינטרנט לטובת שמירה על השיער.

עיסוי קרקפת ושימוש במסכות

מאחר ואתם כסטודנטים מצויים תחת לחץ רב, חשוב מאוד לפנות לעצמכם זמן לטובת שימוש במוצרים באופן קבוע כמו גם ביצוע של עיסוי קרקפת לטובת הזרמת דם. ככל שיותר דם מוזרם לקרקפת כך ניתן להגביר את קצב צמיחת השיער, וזאת למרות הנשירה. בנוסף, ברחבי הרשת ניתן לשלוף בקלות מסכות איכותיות אותן ניתן להכין מאמצעים שיש לכם בבית כמו אבוקדו ושמן זית, לטובת חיזוק שורש השיער. טיפ נהדר בו תוכלו להשתמש הוא שימוש בציפית משי שגם מעניקה לכם תחושה נעימה בזמן השינה אבל חשוב מכך תורמת לחיזוק השיער ומניעה של קצוות מפוצלים שגורמים להיחלשות השיער כמו גם יובש.

שינוי תזונתי לטובת התמודדות עם נשירה

מעבר לשימוש במוצרים איכותיים שדרכם ניתן לחזק את השיער ולהפחית את הסיכוי לנשירה, מומלץ לבצע גם שינוי תזונתי באמצעות מנות חלבון כמו בשר, דגים טופו ודגנים מלאים. חלבון מהווה את אבן הבנייה העיקרי של השיער ועל כן שינוי תזונתי הכולל הפחתה בצריכה של מזון ג'אנק פוד האהוב מאוד על סטודנטים לצד יצירת הרגלי תזונה בריאים הכוללים גם תוספי תזונה מהווה את הדרך הטובה ביותר לטפל בנשירה, וליצור איכות חיים משופרת – גם בזמן תקופות לחץ.